Rémy Martin

Zahajovací koncert Pražského jara 2012 aneb vzpomínka na „staré časy“

4. 6. 2012

Letošní festival Pražské jaro jako vždy již od roku 1946 otevřela Smetanova symfonická báseň Má vlastČeskou filharmonii tentokrát řídil Vasilij Petrenko z Ruska. V souvislosti s tím mě napadá otázka, do jaké míry je možné ovlivnit orchestr, který má na věc jako celek svůj názor a své zvyky? Každý orchestr má svůj styl sám o sobě a tak je zajímavé sledovat, kolik a jak se podaří dirigentovi přenést z vlastní představy.

Číst dál

Klasická hudba jako celoživotní vášeň

3. 6. 2012

Seděli jsme jednou s přáteli po koncertě a diskutovali o hudbě a o tom, co nám její poslech dává. Debata se nám náhle stočila k tomu, že není snadné dostat se k novým informacím z oboru, pokud člověk nemá konexe a čas.

Číst dál

Koncert pro čtyři končetiny aneb Hudba z nebes

29. 5. 2012

27. května 2012 se pražské Rudolfinum rozeznělo majestátními varhanami pod rukama a nohama našeho předního varhaníka Jaroslava Tůmy. Dvořákova síň se naplnila slavnostní, a přece v něčem zvláštní náladou. Po nějaké chvíli jsem si uvědomil, v čem ta zvláštnost spočívá.

Číst dál